jueves, 18 de marzo de 2010

VISITA ESCOLA CENTCELLES

Ahir dimecres, vam visitar l'escola Centcelles de Constantí.
Realment va ser una experiència molt bona ja que vam poder veure a temps real com professors i alumnes treballen fent un ús de les noves tecnologies.
És una escola que utilitza la pissarra digital a cada aula, des dels més menuts fins als més grans de l'escola. A part de la pissarra digital, també disposen d'un seguit d'ordinadors portàtis perquè els alumnes hi puguin treballar quan el professor ho mani.
Realment em va sorprendre molt tot plegat, però dues coses principalment. La primera és que quan vam poder observar els nens al llarg de la classe fent ús d'aquestes noves tecnologies em vaig fixar que estàven molt motivats i contents de treballar de tal manera, sobretot els de p3. La segona es que tots aquest recurssos tenen un alt cost, i el fet de que l'escola els assumeixi i tiri endavant amb la iniciativa i l'esforç de tots els membres (professors, directora, etc) és un gran mèrit; per aconseguir ajudes econòmiques es preparen per a participar en projectes i també amb l'ajuda del departament d'educació.
Per altra banda, també em vaig fixar que dins de l'aula hi han inorporat tot aquesta sèrie de nous recurssos però no s'han suprimit els recurssos tradicionals com és la pissarra de guix, els pupitres dels nens, la decoració amb morals, fotos, etc... Estic totalment d'acord en avançar i innovar però sempre tenint en compte les barreres que poden tenir els nous recurssos, i per tant contant sempre amb més d'un d'ells; amb això vui dir que, per exemple, la pissarrra digital no ha de substituïr definitivament la pissarra de guix ja que hem de tenir en compte que algun dia pot fallar el llum o la connexió a Internet.
En definitiva, que em sembla una experiència molt innovadora i crec que el clima que es crea i els resultats que s'obtenen de tals canvis són realment extraordinàris i comporten un gran benefici als alumnes que tenen la sort de estar-hi implicats i fer-ne ús directe.

Sandra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario